Andullatietherapie
160

Andullatietherapie

Over dit project

Wij zijn in januari 2016 gestart met andullatietherapie.

Wat is andullatietherapie?
Andullatietherapie is een vrij recente, compleet pijnloze behandelingsmethode die bestaat uit een combinatie van mechanische vibraties en infraroodwarmte. Deze techniek is geïntegreerd in een speciaal andullatiematras: de Andumedic.

Vermindert pijn
Een andullatiebehandeling duurt vijftien tot dertig minuten en gebeurt in liggende positie, met de benen in een houding die de rug ontspant. De vibraties stimuleren de doorbloeding van het lichaam en de afvoer van afvalstoffen via het lymfesysteem. Door de trillingen wordt er bovendien meer energie in de lichaamscellen aangemaakt. De infraroodwarmte verzacht verkrampte spieren, vermindert pijn en laat de vibraties dieper in de spierweefsels doordringen. Dit versterkt de herstellende werking en maakt het resultaat niet alleen fysiek, maar ook geestelijk ontspannend.

Wanneer andullatietherapie?
Vooral de ontspanning in het lichaam en het rustgevende effect veroorzaakt bij 84% van de behandelde patiënten een duidelijke vermindering van (pijn)klachten. De beste resultaten worden behaald als andullatietherapie met regelmaat wordt toegepast. Andullatie is in de volgende gevallen geschikt:

*Bij spierklachten (herstel na zware inspanning bij (top)sporters)
*Bij gewrichtsklachten (artrose, reuma)
*Bij osteoporose
*Bij stress (algemene ontspanning, meer energie, beter slapen)
*Bij neurologische klachten
*Voor stimulatie van de doorbloeding
*Voor betere afvoer van afvalstoffen en lymfe
*Bij fibromyalgie en chronische vermoeidheid
*Preventief (om klachten te voorkomen)

Kosten: € 5,- per keer of een strippenkaart van 12 x voor € 50,-.